Apps

En aquesta pàgina trobareu algunes apps i programes que us ajudaràn a millorar la vostra eficiència personal, ordenats per categories (tot i que cada vegada és més difícil classificar algunes aplicacions per la gran quantitat de característiques que incorporen):

  • Gestors de tasques i projectes
  • Guardar informació i prendre notes
  • Recordatoris i calendari
  • Gestors de correu electrònic
  • Altres

Gestors de tasques i projectes

Things 3

Things és un potent gestor de tasques amb un disseny minimalista i extraordinàriament treballat que entra de seguida pels ulls. Està preparat per adaptar-se al mètode GTD, però té opcions de configuració suficients per utilitzar-lo de la manera que més convingui a cada usuari: àrees de treball, projectes, diferents capçaleres dins els projectes, permet afegir notes a les tasques o als projectes, subtasques, etiquetes, dates de venciment, dates d’inici…

Permet la integració amb moltíssimes altres aplicacions per crear automatitzacions i compartir informació amb facilitat i rapidesa, afavorint la productivitat.

Lamentablement, només està disponible per als dispositius d’Apple i té un preu bastant elevat (a més són 3 apps diferents per a iPhone, iPad i Mac), però almenys de moment és un pagament únic i no una subscripció.

Omnifocus

Omnifocus és la app que sempre es compara amb Things per la seva potència i adaptabilitat. Realment, té més opcions i tot ja que permet organitzar les tasques d’un projecte de manera seqüencial (la següent tasca no apareix fins a completar l’actual), crear perspectives personalitzades per veure només el contingut que interessa en cada moment, facilita la revisió dels projectes amb una útil i pràctica vista de revisió (i on a cada projecte es pot establir la freqüència de revisió desitjada), permet tenir projectes amagats fins a una data concreta en que aparèixen per ser fets… No obstant, degut a aquesta enorme quantitat de funcions, també té una corba d’aprenentatge més elevada. També disposa d’integració amb una gran quantitat d’aplicacions per importar o exportar informació entre elles i crear els fluxos d’informació i automatitzacions que es desitgin.

Té formes de pagament per subscripció o per pagament únic i és considerablement més cara que Things. També està disponible únicament per dispositius Apple, però en el pagament per subscripció s’hi inclou una versió web, molt similar a la versió per Mac, que permet l’accés a la informació des de qualsevol ordinador.

Per usuaris intensius i disposats a invertir el temps necessari per dominar el seu funcionament, és una opció guanyadora.

2do

2do és la tercera en discòrdia quan es fan comparatives de les millors aplicacions de gestió de tasques. Sempre sol quedar per darrere de Things i Omnifocus, tot i que comparteix la gran majoria de funcions amb elles i, després de l’últim redisseny, la seva estètica ha millorat molt.

A més, te dues avantatges respecte les 2 anteriors: és clarament més barata i està disponible per Android a més de tots els dispositius d’Apple.

Todoist

Todoist, a diferència de les anteriors, està disponible per Windows a part de per iPhone, iPad, Android i Mac. Això fa que el seu disseny no acabi de coincidir amb el propi de cap d’aquestes plataformes, tot i que està bastant ben treballada i això no serà un impediment.

Té una versió gratuïta amb opcions suficients per satisfer les necessitats dels usuaris més bàsics i, si es volen més opcions, per 3€ mensuals es pot afegir la possibilitat de posar etiquetes a les tasques, adjuntar-hi arxius, fer comentaris, augmentar el número de projectes simultanis que es poden tenir i activar els filtres per fer cerques tant precises com es desitgi.

A simple vista pot semblar una aplicació més senzilla que Things o Omnifocus, però cal no deixar-se enganyar i explorar en les possibilitats que ofereix la versió amb subscripció: poques coses trobarem que les altres aplicacions puguin fer i aquesta no.

FacileThings

FacileThings és una app creada específicament per seguir el mètode GTD ideat per David Allen. Si s’han llegit els llibres i es vol tenir totes les opcions que s’hi descriuen, aquesta és una app a considerar seriosament. L’aplicació per mòbil deixava una mica que desitjar, però poc a poc ha anat millorant. Actualment inclou un mode offline per treballar en llocs sense connexió a internet, amb sincronització automàtica quan es torna a tenir cobertura.

S’integra amb els principals serveis i aplicacions existents i està disponible per iPhone, Android i navegador web, és a dir que s’hi pot accedir des de qualsevol ordinador independentment del sistema operatiu utilitzat.

Només està disponible amb un model de subscripció que, això si, va rebaixant el preu mensual com més llarg és el període contractat.

Nozbe

Nozbe és una altra aplicació pensada amb el mètode GTD en ment. Està centrada en gestionar la feina d’equips de treball, però també es pot arribar a utilitzar per a la organització personal.

No té cap opció gratuïta, funciona només mitjançant subscripció mensual i està disponible per iPhone, iPad, Android, Mac, Windows i Linux. Disposa d’una acceptable integració amb altres serveis.

Trello

Si les apps anteriors estaven centrades principalment (o totalment) en aprofitar el mètode GTD, Trello està pensada per utilitzar amb eficàcia i simplicitat el mètode Kanban. Dins de cada tauler es poden crear tantes columnes com parts tingui el procés que es vol controlar. A cada columna s’hi poden anar posant les corresponents targetes i anar-les arrastrant d’una columna a l’altra quan correspongui. Dins de cada targeta s’hi poden afegir llistes de comprovació, imatges, arxius adjunts, comentaris, etiquetes i una descripció que accepta llenguatge Markdown. També es poden crear diferents grups de taulers per si es treballa amb diferents empreses alhora, per diferenciar els clients o simplement per separar la part personal de la professional. I tot això amb la versió gratuïta!

Passar-se a la versió premium permet tenir taulers il·limitats (la versió bàsica limita a 10 per equip de treball) i elimina el límit d’una automatització i d’una extensió per tauler. Les automatitzacions permeten crear botons a les targetes i als taulers per executar grups d’accions que s’executen repetidament en el mateix ordre, mentre que les extensions permeten integrar Trello amb gran quantitat de serveis externs com calendaris, emmagatzematges al núvol o aplicacions de gestió d’equips com Slack o Teams.

Disposa d’aplicacions per a telèfons intel·ligents, tant Android com iPhone, per tauletes, per Mac, Windows 10 i per navegador.

Recomano activar l’extensió “custom fields” o “campos personalizados” als taulers. Permet afegir tants camps d’informació com es vulgui a cada targeta, ja siguin text, dates o caselles de verificació i mostrar-les a la vista general de targetes. Poques extensions més útils i productives hi deu haver!

Asana

Asana és també una aplicació per utilitzar el mètode Kanban, igual que Trello. Comparteixen moltes funcionalitats i fins hi tot estètica al haver de treballar amb columnes com correspon al procediment de Kanban.

Però Asana està molt més centrat en projectes, tant individuals com en equip, i permet també altres tipus de visualitzacions a part de les típiques columnes, com ara llistes, progressos o cronogrames. Això si, per tenir accés a totes les visualitzacions cal tenir la versió premium.

En general, per fer un resum ràpid, podríem dir que Asana és una versió potenciada de Trello, orientada a equips que treballen en diferents projectes, que poden ser tant complexos com es vulgui.

Disposa d’aplicacions per dispositius mòbils i per navegador web.


Guardar informació i prendre notes

Pocket

Pocket és un servei per guardar noticies, articles i entrades de blogs que es volen llegir, però no es disposa de temps per fer-ho en el moment que es descobreixen. Simplement cal triar l’opció “Enviar a Pocket” des del navegador web, lector de noticies o dispositiu mòbil que s’estigui utilitzant i ja es té guardat per més tard. S’integra dins el menú “compartir” de qualsevol dispositiu mòbil i l’extensió del navegador està disponible pels principals navegadors actuals.

Una vegada dins l’aplicació, disponible per totes les plataformes mòbils i de sobretaula, apareix una llista de tot el s’hi ha enviat per llegir. Una vegada llegit l’ítem guardat, es pot arxivar, eliminar, marcar com a preferit i assignar-li les etiquetes que es vulgui.

En resum, Pocket és un gran magatzem on es pot guardar tota la informació que es desitgi, mantenint-la organitzada i facilitant la recerca posterior mitjançant les etiquetes assignades a cada element.

Instapaper

Instapaper fa les mateixes funcions que Pocket, també està disponible per a qualsevol dispositiu i s’integra en el menú compartir per facilitar el seu ús.

La principal diferència amb Pocket és que per poder-hi enviar coses des de determinats llocs cal tenir la versió de pagament, limitant considerablement la seva versatilitat al comparar les dues aplicacions.

Té una estètica molt lleugera i minimalista que resulta especialment atractiva.

Evernote

Evernote havia sigut la joia de la corona de les aplicacions de notes, però els canvis fets fa uns anys limitant les característiques de la versió gratuïta, l’han fet baixar posicions. Cal dir que aquests canvis potser eren necessaris si volien obtenir beneficis i mantenir la viabilitat de l’empresa, ja que el que oferia abans la versió gratuïta era suficient per la majoria de gent i pocs usuaris es passaven a la versió premium.

Però actualment la limitació més important que s’ha establert és que només es pot sincronitzar en 2 dispositius. És a dir, si a part de mòbil i ordinador (dispositius que tenen actualment tots els usuaris) es té una tauleta ja no es pot tenir Evernote sense pagar la subscripció. Si es te un ordinador a la feina a part del de casa, tampoc.

Si decidim que amortitzarem el que costa la subscripció, obtenim l’aplicació completíssima i multiplataforma que ha sigut sempre Evernote: posar pàgines web directament dins de notes (enteres o la part seleccionada), cerca dins els documents adjunts i fins i tot al text manuscrit, etiquetes, llibretes il·limitades, escaneig de documents i una integració magnífica amb multitud d’altres serveis i aplicacions.

De fet, el problema més important que té Evernote és la següent aplicació de la llista.

OneNote

OneNote és una aplicació imprescindible, tant pels usuaris de l’Office 365 com pels que no ho són. Bàsicament ofereix la pràctica totalitat de funcions d’Evernote de forma gratuïta: es poden crear tantes llibretes com es vulgui, obrir-hi les seccions que es necessiti i posar-hi les pàgines que facin falta, escriure a ma des de tauletes i smartphones, posar-hi imatges, donar format al text com un miniWord, crear notes a partir de webs…

La única diferencia és que OneNote encara no disposa de l’elevada integració amb altres serveis de la que gaudeixen els usuaris d’Evernote. Però tot i això, és una aplicació 100% recomanable i disponible a totes les plataformes i des del navegador web.

Notability

Notability és una app de notes disponible únicament per a dispositius Apple, amb una estètica que s’hi adapta perfectament.

Permet crear notes tant escrites a ma, amb teclat o notes de veu. Per qui tingui un iPad compatible amb l’escriptura amb llapis, amb aquesta app serà com portar una llibreta. I la seva llista de funcions és enorme!

Pot semblar cara havent-hi alternatives gratuïtes, però els seus usuaris intensius no es penedeixen pas d’haver pagat el que costa.

Goodnotes

Goodnotes és la principal alternativa a Notability. També disponible únicament per dispositius Apple, la seva estètica i funcionament la podria fer passar perfectament com una aplicació creada directament per la companyia de la poma.

Permet fer anotacions i ressaltats en documents PDF, fer cerques fins i tot al text manuscrit, treballar en dues notes en paral·lel, personalitzar els diferents blocs i afegir imatges a les notes per fer-hi les anotacions que es vulgui.

També és de pagament, però és lleugerament més barata que Notability. Això si, Goodnotes no permet treballar amb notes de veu.

Google Keep

Google Keep és l’aplicació de notes de Google, present als dispositius Android i disponible també als aparells d’Apple i des del navegador web. S’inclou gratuïtament en qualsevol compte creat a Google.

No és una aplicació de notes amb la potència d’Evernote o OneNote, però a canvi ofereix una interessant organització de les notes per targetes, que això sí, ordena pel seu compte per maximitzar-ne el nombre que podem veure en una sola pantalla.

A cada targeta se li pot posar un títol, assignar-li un color, activar un recordatori i posar-hi etiquetes. També s’hi poden incloure imatges i checklists.

En resum, hi trobem funcions similars a la resta d’aplicacions de notes, amb menys opcions directes de configurar el text que s’hi introdueix i amb una original organització per targetes que permet veure gran quantitat d’informació sense haver d’anar entrant a les notes una per una.


Recordatoris i calendari

Recordatoris

Durant masses anys l’aplicació de recordatoris d’Apple s’havia mantingut sense canvis i, en conseqüència, estava per darrere de la resta d’opcions (tot i ser vàlida per a un usuari bàsic que només posava algun recordatori perquè l’avisés en un moment determinat).

Però amb l’arribada d’iOS13 (i iPadOS13) ha rebut el rentat de cara que necessitava. Segueix orientada a usuaris que no requereixen funcionalitats avançades, però ha millorat l’estètica adaptant-la a la resta del sistema i ha afegit categories com “avui”, “senyalades” i “programades” per tenir diferents visualitzacions.

La seva integració amb iCloud i l’ús que en fan aplicacions de tercers, la fan recomanable per usuaris d’Apple que no es vulguin complicar la vida.

Microsoft To-do

To-do de Microsoft és un dels exemples de la nova política orientada a serveis que la companyia aplica des de fa uns anys, des que van desistir d’intentar fer créixer Windows Phone.

Partint de la compra de Wunderlist, han creat una aplicació gratuïta disponible a tots els dispositius i des del navegador web. No es van incloure totes les opcions disponibles a Wunderlist des de l’inici, però les posteriors actualitzacions han anat afegint característiques, convertint l’aplicació en una de les millors opcions pels qui busquin una aplicació de recordatoris fàcil d’utilitzar, completa i que no vulguin entrar en gestors de tasques.

Google Calendar

El calendari és una aplicació imprescindible per a qualsevol persona que aspiri a organitzar amb eficàcia el seu temps. I Google Calendar és una aplicació universal, gratuïta i inclosa dins de qualsevol compte de Google, sigui personal o professional, a la que es pot accedir des de qualsevol navegador web o des de les apps específiques disponibles a les diferents plataformes.

Permet crear calendaris il·limitats, compartir-los i subscriure’s a calendaris creats per altres persones. A cada entrada del calendari se li pot assignar fàcilment una ubicació, notes amb informació addicional, adjuntar-hi arxius, activar avisos o repetir-la amb la freqüència que es desitgi.

De fet, actualment qualsevol compte creat en el principals proveïdors de correu inclou un calendari amb les mateixes funcionalitats que el calendari de Google, però aquest, al anar incorporat al crear un Gmail (el servei de correu més utilitzat) té més visibilitat i un major nombre de calendaris disponibles on subscriure’s.

Fantastical

Fantastical és una genial aplicació que uneix en un mateix lloc els recordatoris i tots els calendaris que es tinguin. És de pagament i només està disponible per a dispositius d’Apple. Té un disseny en consonància amb l’ecosistema d’Apple i incorpora totes les funcions que es poden necessitar.

Des de la última gran versió, a part del nou i espectacular disseny, ha passat a requerir una subscripció. També ha incorporat compatibilitat amb altres aplicacions, com per exemple Todoist per veure les tasques amb data de venciment directament a la vista de calendari. Per a usuaris intensius de calendari i tasques, és una de les millors opcions.

Però el seu tret més destacat és la incorporació del llenguatge natural per crear entrades, tot i que és cert que actualment hi ha varies aplicacions més que ho han introduït i ja no és el fet diferencial que justificava per si sol pagar per l’aplicació, com passava fa uns anys. Així, es podria obrir l’aplicació i escriure ràpidament:

Dinar 31th mar from 14 to 18h at Restaurant Fussimanya with Marc Berenguer /casa

La línia anterior crearà una entrada al calendari Casa (si només es té un calendari que comenci amb la lletra “c”, es pot escriure únicament /c) pel dia 31 de març, de dos a sis de la tarda, establirà la ubicació al Restaurant Fussimanya de Tavèrnoles i inclourà com a assistents els que surtin després del “with”. Jo utilitzo les preposicions en anglès perquè quan va aparèixer l’aplicació s’havia de fer així i els humans som uns animals de costums, però des de fa molt de temps ja està disponible en castellà.

Calendars 5

Calendars 5 és una magnífica alternativa a Fantastical que, a dia d’avui, ja incorpora la pràctica totalitat de les seves funcions. També és de pagament i només està disponible per a iPhone i iPad, no per Mac.

Ha estat creada per Readdle, autors també d’altres excel·lents apps com Spark, PDF Expert o Documents (totes 3 gratuïtes i totalment recomanables), cosa que ja ens dona garanties de la seva qualitat i bon funcionament.

Inclou múltiples vistes dels calendaris i és una aplicació adequada si ja es té alguna altre aplicació per consultar i editar els calendaris des de l’ordinador i no és problema que només estigui disponible per dispositius mòbils.

Moleskine Timepage

L’aplicació de calendari de Moleskine destaca per la seva estètica i per la fluidesa de les transicions entre pantalles dins de l’aplicació. Disposa de diferents visualitzacions dels calendaris i permet amb un sol toc veure una vista general mensual amb els elements de cada calendari per separat. També s’integra perfectament amb l’app Moleskine Actions per ajuntar calendari i recordatoris en un sol lloc.

Com a inconvenient respecte a Fantastical i Calendars , cal dir que no accepta llenguatge natural i l’entrada de nous elements és més lenta que en altres apps que tampoc ho incorporen. A més, el funcionament general de l’aplicació és bastant ràpid i fluid, però la seva lentitud en l’obertura inicial pot desesperar una mica si la única intenció en aquell moment era crear ràpidament una entrada al calendari i seguir amb el que s’estava fent.

Però el seu principal handicap sens dubte és que es tracta d’una aplicació disponible únicament pagant una subscripció (a no ser que s’hagi sigut usuari de l’aplicació des de l’inici i s’hagi obtingut servei gratuït per temps il·limitat). A més, la subscripció no inclou els recordatoris de l’app Actions, havent de pagar una altra subscripció a part. Es tracta de subscripcions d’únicament 2€ mensuals, però si es van sumant mesos i anys, ràpidament es pot superar el cost de les altres apps d’aquesta llista, obtenint a canvi menys funcions.

Vantage

Vantage és una aplicació que també agrupa calendaris i recordatoris. Com Calendars 5, està únicament disponible per a iPhone i iPad i és gratuïta amb una compra integrada per desbloquejar totes les seves funcions.

Indiscutiblement, la seva principal característica diferencial és l’estètica amb que mostra les entrades dels calendaris i els recordatoris i també per les transicions entre les diferents pantalles. És un acostament totalment diferent i original als calendaris, que segurament no agradarà a tothom, però que val la pena provar per veure una manera alternativa de fer les coses.

En quan a funcionalitats, no incorpora llenguatge natural, però si tota la resta d’opcions que es busquen en una aplicació de calendari. A més, permet personalitzar el disseny de l’aplicació amb diferents temes.

Streaks

Streaks és una aplicació entre un gestor de tasques i una app de recordatoris, però amb un enfocament inicial únic i diferenciat: està centrada en l’adquisició d’hàbits.

S’hi poden introduir totes les tasques que es volen repetir i indicar quan es volen repetir. A partir d’aquí l’aplicació activa uns comptadors que indiquen quants dies consecutius fa que es compleix amb cada tasca.

Només està disponible per a Mac, iPhone, iPad i Apple Watch i es pot integrar amb l’aplicació Salut d’Apple per obtenir dades des d’allà (com per exemple els passos fets cada dia).

S’hi poden controlar un màxim de 12 hàbits, que semblen pocs, però ja suposen un bon repte personal. I de tota manera, un cop ja s’ha adquirit definitivament un nou hàbit, es pot eliminar de l’aplicació i substituïr-lo per un de nou.

Any.do

Any.do és una aplicació de gestió de tasques que les agrupa en 4 blocs: avui, demà, pròximament i algun dia. Es poden anar afegint ítems als 4 grups però no es queden necessàriament allà on son creats: l’aplicació els va moment de categoria progressivament fins a arribar a la llista “avui”. Això xoca bastant amb la majoria de mètodes de productivitat i gestió del temps, ja que l’app tria aleatòriament les tasques per anar apujant de categoria i “obligar” a la seva execució.

Si aquest peculiar mètode no és un problema, l’aplicació es agradable estèticament, permet crear subtasques, llistes compartides i té una secció dedicada a la llista de la compra. La versió premium afegeix alertes segons la ubicació, arxius adjunts il·limitats, personalització dels colors de les tasques i de l’aplicació i tasques recurrents.

Està disponible per qualsevol tipus de dispositiu mòbil, de sobretaula, smartwatches i assistents de veu.

Clear

Clear és una app disponible únicament per a iPhone que simplement permet crear diferents llistes de tasques i anar creant i completant accions. No es pot personalitzar res, ni tant sols els colors. És gratuïta (amb un parell de compres no necessàries per canviar els sons dins l’aplicació) i des de 2018 està rebent poques actualitzacions i millores.

Perquè està en aquesta llista considerant totes les limitacions esmentades? Doncs perquè és fàcil i rapidíssima d’utilitzar: tot funciona per gestos. Crear una nova acció, completar-ne una altra, eliminar-ne una tercera, reordenar-les, sortir a l’índex de llistes; tot té el seu gest associat per fer-ho i és un sistema de control que enamora.

Per aquells que únicament utilitzin les tasques en el seu iPhone és una recomanació obligatòria.

Wunderlist

Wunderlist va ser durant anys un referent com a gestor de tasques: disponible a totes les plataformes, potent, fàcil d’utilitzar, amb bona integració i amb una versió gratuïta suficient per la gran majoria d’usuaris.

Però des de la compra per part de Microsoft va deixar de rebre actualitzacions importants i es va anar deixant de banda en favor de Microsoft To-Do, que cada vegada incorpora més funcions i és una alternativa totalment recomanable.

A partir de maig de 2.020 ja no estarà en funcionament.


Gestors de correu electrònic

Outlook

Outlook és l’aplicació de correu de Microsoft. Està inclosa dins els paquets d’Office 365 i disponible a través de navegador web i de les aplicacions per iOS, Android, Mac i Windows.

Pot incorporar qualsevol altre compte de correu a part dels propis Outlook (abans Hotmail) i Exchange de Microsoft. És la principal aplicació utilitzada per les empreses i no és per menys: permet instal·lar certificats digitals per assegurar la identitat de l’emissor, ordenar, arxivar i programar correus, es pot integrar amb pràcticament qualsevol aplicació o servei existent per crear fluxos de treball personalitzats i, si es coneixen les dreceres de teclat, permet reduir el temps que es destina diàriament a atendre correus electrònics.

A més, a part de la pròpia aplicació de correu, incorpora un gestor de tasques, els contactes i el calendari. En cas de tenir l’activitat personal i/o professional centralitzada en un compte de Microsoft, és la principal opció a considerar. I, des de la compra de Sunrise Calendar per part de Microsoft, la part del calendari ha millorat molt en les aplicacions mòbils.

Spark

Spark és una meravella que sembla difícil que pugui existir: de funcionament ràpid, amb totes les opcions necessàries, pot incorporar qualsevol compte i és totalment gratuïta per a ús individual. Permet programar correus i tenir firmes amb format html fàcilment intercanviables des de la mateixa pantalla de creació de correu. Pagant la subscripció mensual per fer-la servir en equips de treball, permet compartir i delegar correus tant entre usuaris com per part de l’administrador de l’equip

Tota la seva configuració es sincronitza a través del núvol en els dispositius on s’instal·li l’aplicació, fent que només haguem de personalitzar-la al nostre gust una vegada i no repetir els passos en cada dispositiu.

A part de la bústia clàssica, te una bústia intel·ligent configurable per veure els correus de tots els comptes junts o separats per tipologia. Al entrar a cada bústia d’entrada individual mostra agrupats els correus marcats, el no llegit i els no llegits. També cal destacar que permet una configuració de les bústies i de les notificacions diferent per a cada compte que s’hi afegeix.

Des de l’últim re-disseny te un aspecte minimalista preciós, sense colors ni elements innecessaris i fins i tot han incorporat un calendari que, tot i tenir de moment unes funcions bastat limitades, serveix per tenir una vista ràpida per dies de les activitats programades.

L’única cosa que se li pot criticar obertament és que té aplicació per iPhone, iPad, Android i Mac, però no per Windows. Això fa que els usuaris de PC (un 90% del mercat) no en puguin gaudir plenament al necessitar una altra aplicació a l’ordinador i no poder tenir la mateixa experiència en tots els dispositius.


Altres

CamScanner

CamScanner és una aplicació imprescindible per escanejar documents amb el mòbil (o la tauleta). Permet corregir la perspectiva i ajustar-ne el color perquè quedin el millor possible.

No és el mateix que un escàner tradicional i és cert que el resultat a vegades no té el color esperat o pot quedar borrós en alguna part si ha de corregir molt la perspectiva, però tot i així és es que suficient per la gran majoria d’usuaris.

És una aplicació multiplataforma i creant un compte d’usuari gratuït es poden emmagatzemar tots els documents escanejats dins el núvol propi de la app. Després, es poden compartir amb qualsevol altre servei o aplicació, això sí, amb una marca d’aigua a la part baixa. Per eliminar aquesta marca d’aigua, cal pagar la subscripció, obtenint a més moltes altres funcions (millora de la qualitat de les imatges, més espai al núvol, més opcions d’edició i compartició, etc). Tot i això, per a un ús domèstic per guardar documents i factures, la versió gratuïta és totalment suficient.

Notion

Notion és una aplicació molt especial. No es pot dir que és ni que fa, perquè depèn de cada usuari. Notion és un gran full en blanc que cadascú pot convertir en el que més li interessi: pot ser un gestor de tasques, un bloc de notes, una base de dades, un gestor de projectes (tant GTD con Kanban)… O tot alhora simultàniament.

Disposa de desenes de plantilles predefinides i, si no n’hi ha cap que sigui exactament el que s’està buscant, es pot començar a crear-ne una des de 0. Això fa que les seves possibilitats siguin infinites, però també li suposa una corba d’aprenentatge molt llarga i elevada.

Està disponible per dispositius Apple, Windows i en navegador web. Té una versió gratuïta que permet crear 1000 elements i limita a 5Mb els arxius adjunts i segueix amb plans molt econòmics de 4$ al mes.

És una aplicació difícil de recomanar. No perquè sigui dolenta, sinó perquè no depèn del tipus d’usuari ni del que vulgui fer amb ella, només de les ganes i esforç que es vulgui destinar a aconseguir-ho.